Recenzie – Nepovestitele iubiri. 7 minibiografii sentimentale – Filme de epoca pastrate intr-o carte

0
355

Cele șapte povestiri incluse în volumul Nepovestitele iubiri au intensitatea unor microromane și farmecul unor filme de epocă. Femeile fatale din aristocraţia interbelică, boierii deveniţi protagoniștii unor iubiri neîmplinite petrecute la Paris ori Nisa, luptători aprigi din perioada renascentistă, ţărănci aprige care se razbună pe soţul infidel, secretele rușinoase trecute de la o generaţie la alta, scrisori ascunse, promisiuni implinite abia de următoarele generaţii devin ingredientele unor povești prin care Tatiana Niculescu ne invită la călătorii în epoci netrăite.

Volumul Nepovestitele iubiri include povestiri care te absorb datorită personajelor devenite naratori. Aceste personaje îţi dau impresia că ești un ascultător privilegiat, căruia i se încredinţează, spre a fi păstrate, marile secrete ale unor familii nobile. Iubirile secrete povestite sunt legate de niște personaje care au trăit sau au făcut istoria.

Iubiri la intersecţia micilor istorii cu Marea Istorie

Cele sapte povestiri despre iubiri îţi rămân în memorie. Unele sunt pătimașe, zguduitoare, tenebroase, încât îţi dau fiori. Altele, dimpotrivă, sunt luminoase precum o zi senină pe Coasta de Azur. Însă toate s-au desfășurat în anii de mari schimbări istorice.

Protagoniștii cărţii au trăit două mari schimbări. Una a fost de natură afectivă, ce le-a schimbat până la urmă traiectoria maturizării psihologice. Această schimbare a venit sub forma unei întâlniri ce a deschis calea spre o iubire interzisă. Cealaltă schimbare a fost adusă de evenimentele istorice.

Se poate spune că personajele istorice ale cărţii s-au iubit în vremuri de trecere de la o lume la alta. Nu doar epocile se schimbau, ci și mentalităţile, moravurile. Femeile deveneau mai dezinvolte. Se aruncau în vâltoarea iubirilor interzise cum înaintașele nici nu îndrăzniseră să viseze. Bărbaţii fie le urmau orbește, fie încercau, în zadar, să le domine.

Cititorul se va transforma într-un detectiv

Așa cum ne-a obșisnuit în cărţile recente dedicate personalităţilor istorice, Tatiana Niculescu folosește micile istorii personale pentru a ne trezi curiozitatea legată de marea istorie. Cele șapte povești de iubire din acest volum trezesc apetitul pentru documentare, pentru cercetare. Mulţi cititori vor intra în rolul detectivului care vrea să afle un adevăr acoperit cu straturi de enigme. Acest adevăr nu este o intruziune în viaţa unei familii respectabile de boieri sau prinţi moștenitori. Este mai degrabă o recuperare a memoriei, o salvare a lor de la uitare.

Poţi comanda volumul de pe LibHumanitas

Te invităm să citești și articolele:

13 romane despre iubiri pătimașe