
Daca vorbim de comedie/drama romantica, stim la ce sa ne gandim in termeni de personaje, poveste si, mai ales, clisee. Totusi, reprezentantul genului Den skaldede frisør/ Love Is All You Need aduce prospetime scheletului intuit, prin cateva personaje bine construite, o actrita carismatica (una din cele mai bune actrite daneze Trine Dyrholm) si o abordare inteligenta a subiectului.
Love is All You Needsurprinde inceputul unei relatii mai mult sau mai putin asteptate: suntem introdusi in viata Idei, o sotie si mama confruntata cu probleme pe mai toate planurile – victima a cancerului de san, ea trebuie sa faca fata si infidelitatii sotului, care prefera legatura cu o tanara si aeriana colega de munca.
Cu toate ca situatia e tratata cu amuzament – atat prin ridicolul generat de reactiile acestuia, cat si prin personalitatea caricaturala a amantei – gravitatea evenimentelor se poate resimti. Intr-un plan paralel, fiica celor doi, Astrid, urmeaza sa se casatoreasca la numai trei luni dupa ce si-a cunoscut viitorul sot, pe Patrick. Aici intra in scena si cel mai cunoscut dintre numele trecute in distributie – Pierce Brosnan, in rolul tatalui instrainat al lui Patrick, inconsolabil dupa moartea sotiei in ciuda trecerii timpului si petit cu insistenta de o alta figura caricaturala, fosta sa cumnata Benedikte.
Toti acestia se vor intalni in Italia, la nunta intima planuita de tineri, unde lucrurile vor deraia complet.
De remarcat este interpretarea excelenta a actritei Trine Dyrholm in rolul protagonistei, o femeie care la inceput pare naiva, lipsita de expresivitate si refuzand constientizarea realitatii sumbre. In curand, insa, personajul capata nuantele unei intelepciuni greu de intalnit, inocenta de mai devreme transformandu-se intr-o demonstratie de echilibru interior. Ida e cel mai simpatic personaj al filmului, imbinand cu succes o alura de copil cu una de maturitate inspre formarea unei atitudini ideale in fata dificultatilor.
O scena aparte este cea in care Ida este surprinsa inotand dezbracata, dezvaluind semnele lasate de boala asupra fizicului ei. O situatie dificila, dar care releva un plan psihic la fel de natural si nealterat ca si pana atunci.
Pe de alta parte, Pierce Brosnan isi joaca destul de cuminte rolul median, plasat intre doua femei caracterial opuse – Ida si Benedikte, femeia care il „haituieste” intr-o maniera deloc subtila, personaj exagerat care va smulge cu siguranta o reactie din partea spectatorului. Profunzimea statutului de vaduv al personajului ramane foarte succint explorata.
Acelasi lucru se intampla si cu povestea celor doi tineri, separati de o incompatibilitate de neocolit, anuntata pe parcursul filmului. Relatiile dintre personaje nu sunt prea aprofundate, fluiditatea evenimentelor lasa si ea de dorit, iar concluziile sunt usor de anticipat.
Regizoarea Susanne Bier, responsabila pentru Things We Lost in The Fire, originalul Brothers sau In a Better World, revine la genul comediei romantice (dupa Den eneste ene/1999) si reuseste sa intretina publicul cu un rezultat usor „indragibil”, in care isi trateaza cu caldura personajele, dar departe de ceea ce poate face Bier cu un alt tip de poveste. Dincolo de un asemenea etalon, Love is All You Need intra in topul Postmodern al comediilor romantice.
Comments are closed.