Disney+ a pierdut 2.4 milioane de abonați în ultimele trei luni din 2022 – marcând primul declin al serviciului de streaming de la lansarea la sfârșitul anului 2020.
Scăderea numărului de abonați Disney+ a fost determinată în întregime de o scădere de 3,8 milioane de abonați Disney+ Hotstar, versiunea serviciului oferită în India și în părți din Asia de Sud-Est. Acest declin se explică prin faptul că, anul trecut, Disney a pierdut drepturile de streaming pentru meciurile de cricket din Premier League-ul (IPL) din India.
Divizia Disney+ International, care include și România și exclude SUA, Canada, America Latină și serviciul Disney+ Hotstar din India și Asia de Sud-Est, a crescut cu 1.2 milioane numărul de abonați în ultimele 3 luni din 2022.
Aceste rezultate sunt primele raportate după revenirea lui Bob Iger în rolul de CEO, după ce consiliul de administrație al Disney l-a demis sumar pe Bob Chapek în noiembrie 2022. Iger a condus timp de 15 ani Disney înainte să îi predea frâiele lui Chapek.
Conform FT.com, Bob Iger, la fel ca colegii săi de la grupurile media tradiționale, consideră profitabilitatea ca principal metric în segmentul de streaming, în loc de creșterea abonaților. Iger crede că: ”
“Afacerea de streaming, care cred că este viitorul, nu livrează creșterea în profitabilitate pe care televiziunile au livrat-o de-a lungul câtorva decenii. Suntem într-o perioadă de tranziție interesantă, dar una cred că se îndreaptă inevitabil spre streaming.”
Prin prisma scăderii numărului de abonați, Iger a încercat să-i liniștească pe investitori prin prezentarea unui plan de restructurare. Iger a declarat: “Ne angajăm într-o transformare semnificativă, una care va maximiza potențialul echipelor noastre de creație de clasă mondială și al brandurilor și francizelor noastre de neegalat.
Credem că munca pe care o facem pentru a ne remodela compania în jurul creativității, reducând în același timp cheltuielile, va duce la o creștere susținută și profitabilitate pentru afacerea noastră de streaming, ne va poziționa mai bine pentru a face față perturbărilor viitoare și provocărilor economice globale și va oferi valoare acționarilor noștri.”
Ce înseamnă această restructurare? Conform FT.com, Iger a anunțat că Disney elimină 7.000 de locuri de muncă, disponibilizările afectând 3,2% din forța sa de muncă globală, parte a unei strategii de reducere a costurilor cu 5,5 miliarde de dolari. De asemenea, el a anunțat o reorganizare a companiei în trei segmente principale de business: Disney Entertainment, condusă de copreședinții Dana Walden și Alan Bergman; ESPN; și, al treilea segment, Parcuri, experiențe și produse Disney.
Dana Walden, șeful de conținut TV, a fost promovat anul trecut în funcția de președinte al Disney General Entertainment Content. Iar Bergman este un veteran al lumii filmului care a ocupat cel mai recent funcția de președinte al Disney Studios Content. Noua divizie pe care o vor conduce împreună, Disney Entertainment, va include operațiunile globale de producție de film și conținut TV, Marvel Studios, Pixar, Disney+, Hulu, ABC, Disney Channel și alte active.
Mutarea schimbă structura Disney înființată în 2020 de predecesorul lui Iger, Bob Chapek, care era alcătuită din Disney Media and Entertainment Distribution.
Conform Variety.com, realinierea Disney Entertainment este concepută pentru a eficientiza procesul de luare a deciziilor de producție și distribuție a conținutului sub conducere unificată. De asemenea, are ca scop responsabilizarea părții de producție pentru cheltuielile generate și succesul conținutului. Structura alcătuită din Disney Media și Entertainment Distribution a fost o ruptură radicală de la tradiție, care a separat crearea de conținut de distribuție într-un mod care a fost conceput pentru a ajuta Disney să crească rapid, pentru a alimenta noi platforme de streaming, dar în practică s-a dovedit dificil de navigat atât pentru directori, cât și pentru creativi.
Veniturile Disney au crescut cu 8%, la 23,5 miliarde de dolari în trimestrul raportat, iar venitul net a crescut cu 11%, la 1,3 miliarde de dolari. Câștigul de 99 de cenți per acțiune au fost cu mult peste așteptările de pe Wall Street de 78 de cenți, dar în scădere de la 1,06 dolari cu un an mai devreme.
Pentru context, la decembrie 2022, Disney avea 234,5 milioane de abonați la nivel global, incluzând aici 161,8 milioane abonați Disney+, restul fiind abonați Hulu și ESPN. În același timp, la sfârșitul lui ianuarie 2023, Netflix avea la nivel mondial 230.8 milioane de abonați, lupta fiind foarte strânsă între Disney și Netflix. Warner Bros Discovery, care include HBO Max, avea 94.9 milioane abonați la septembrie 2022, iar Paramount+, care include SkyShowtime, noul serviciul de streaming care se lansează și în România în această lună, are 67 milioane abonați la nivel global, tot raportat la septembrie 2022.
Citește și
SkyShowtime, un nou serviciu de streaming în România
Cofondatorul Netflix, Reed Hastings, demisionează din funcția de CEO


























