The Other Woman – Razbunare in trei

0
598

The Other Womanîţi va plăcea dacă mai ai fantezii pubero-adolescentine, în care pui la cale o răzbunare împotriva amorezului ce nu te merită, sau dacă vrei să te amuzi pe seama isteriei feminine. În cazul în care fanteziile vindicative devin o plăcere vinovată la vârsta adultă, nu-i nimic, protagonistele filmului acţionează în locul tău, că doar bărbatul manipulator şi egoist merită o lecţie, una furnizată urmând reţeta hollywoodiană, cu finalitate previzibilă, dar cu anumite ingrediente schimbate, mai ales la nivelul replicilor şi al jocului actoricesc amuzant, care îţi relaxează neuronii prin hohote de râs.

Carly (Cameron Diaz) şi Kate (Leslie Mann) sunt două femei ce par să vină de pe planete diferite. Prima este o avocată stilată, încrezătoare în abilităţile de seducţie, cealaltă, soţia uşor pisăloagă, ştearsă, infantilă şi tâmpă (doar în aparenţă), care preferă să rămână în umbra soţului infidel (Nikolaj Coster-Waldau). Când află una despre cealaltă şi, mai ales că Mark, “bărbatul ideal”, proprietate comună, le înşeală pe amândouă cu o femeie mai tânără (Kate Upton), devin cele mai bune prietene. Nu lipsesc beţiile pline de momente lacrimogene, încărcate de anumite destăinuiri tari ca un shot, deghizările pentru spionarea nemernicului care le joacă pe degete, replicile acide sau micile şicane menite să distrugă treptat confortul de zi cu zi al victimei masculine, întâlnite mai ales la vârsta şcolarilor fericiţi după ce au reuşit să pună câteva pioneze pe scaunul profesorului.

Deşi cele două personaje feminine sunt construite după clişeele privind opoziţia amantă sofisticată – nevastă enervantă şi nepricepută precum o şcolăriţă care se machiază pentru prima dată, regizorul fentează plictiseala prin dialoguri spumoase, construind imaginea complicităţii feminine bazate pe intimitatea experienţei comune-escrocheria sentimentală. Atât Cameron Diaz, cât şi Leslie Mann reuşesc să transforme isteria într-un detaliu suportabil, înlocuind ţipetele şi păruiala cu scene imprevizibile, în care ambele personaje se comportă altfel decât ar fi crezut spectatorul îndopat cu imaginile oferite de comediile americane.

În ceea ce-l priveşte pe infidelul interpretat de Nikolaj Coster-Waldau, regizorul Nick Cassavetes îl construieşte după chipul şi asemănarea laşului-mieluşel, care se vrea pălmuit de spectator din cauza romantismului mimat ostentativ. Soţul mincinos este genul care poate fi distribuit într-un reality-show, unde bărbatul şarmant, fin cunoscător al sensibilităţii feminine, îşi caută ursita, prefăcându-se interesat de fiecare concurentă în parte, căreia i se livrează mirajul unicităţii în inima prinţului închipuit.

The Other Woman  nu este genul de film care să îţi solicite intelectul. Are, în schimb, marea calitate de a nu te plictisi, regizorul ştiind cum să evite ridicolul scenariului comercial prin expresivitatea celor două actriţe, care stârnesc hohote de râs, facându-le pe irascibilele înşelate să pară simpatice. 

Galerie video

SHARE
Articolul precedentGegen Die Wand (2004, R: Fatih Akin) – Trailer
Următorul articolBrooklyn Nine-Nine
mm
Pragmatica la ora 9, visatoare dupa 6. Ma infrupt cu lacomie din carti si ador sa vad un film la cinemateca. Imi place sa calatoresc prin ochii mintii, in timpul unui festival de film sau bucurandu-ma de o carte. Nu as putea trai fara arta, ceai sau filme. O zi in care sa nu povestesc despre o carte sau despre un film bun e una pierduta.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here