Alonzo King si Lines Ballet la Bucuresti

0
474

  Spectacolul companiei Alonzo King Lines Ballet reușește să emoționeze până la un punct. Cele două momente prezentate pe scena Teatrului Național București în seara de 17 noiembrie, Dust and Light și Rasa, sunt construite pe anumite coordonate care aduc show-ul la nivelul superior propriu companiei, dar nu neapărat la înălțimea așteptărilor publicului.

  Impresionează fluiditatea și frumusețea incontestabilă a mișcărilor dansatorilor, la fel și minimalismul costumelor și cel al decorurilor, menite să le evidențieze fiecare torsiune și mlădiere; jocul luminilor punctează cu rafinament dramatismul sau candoarea momentelor din spectacol; coregrafia este elegantă, subtilă și tributară unui clasicism care o învestește în același timp cu armonie și pregnanță. Această ultimă observație este cu atât mai valabilă în cazul primului moment, Dust and Light. Pe fundalul muzicii baroce a lui Corelli și cea a lui Poulenc, susținuți de un joc diafan de lumini și umbre, dansatorii se antrenează unii pe alții, în perechi sau în trio-uri, își construiesc mișcările împreună, se forțează reciproc să se dedice unui ritm care concordă cu staturile dansatorilor și cu stilul coregrafic. Dar dincolo de dimensiunea metaforică a acestor momente și de corectitudinea lor, Dust and Light este previzibil și lasă impresia de incomplet.

   Pe fundalul muzicii tabla a lui Zakir Hussain din momentul Rasa, siluetele elansate ale dansatorilor și mișcările lor line par neadecvate, aproape nesincronizate. Forța primitivă a ritmurilor cere un echivalent la nivel de coregrafie, nerv, înflăcărare, elemente care se regăsesc într-o prea mică măsură în spectacol, iar momentele de accelerare a mișcărilor nu reușesc decât să le facă pe acestea să pară frenetice, lipsite de coerență . Tocmai de aceea, încercarea de a împleti armonia clasicului cu tribalul nu convinge.

  Ambele momente te lasă dorind mai mult: este admirabilă înlănțuirea de mișcări indubitabil frumoase, atent coregrafiate, dar senzația că lipsește o structură care să-i confere unitate sau un nucleu conceptual care să ridice spectacolul peste medie te urmărește de la începutul până la sfârșitul reprezentațiilor, anulând caracterul de experiență artistică totală pe care l-ai fi așteptat din partea companiei.

SHARE
Articolul precedentAdmission – TRAILER (r: Paul Weitz, 2013)
Următorul articolAdmission
Esti liber sa alegi. Dar optiunile sunt aproape infinite si timpul este cea mai valoroasa resursa. De aceea, noi te ajutam sa faci rapid alegeri inspirate, inteligente, personalizate. Ce filme sau seriale noi ti se potrivesc, ce locuri interesante poti sa vizitezi, ce carti noi bune merita citite, ce citate si statusuri inspirationale, cum sa economisesti pentru experientele noi si multe altele.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here