The Killer este pentru noi cel mai bun dintre filmele lansate de NETFLIX anul ăsta. Ne-a plăcut mai mult decât El Conde, cu care a concurat la Festivalul de Film de la Veneția din august. El Conde e mult prea pretențios, prea artsy, vrea să obțină prea mult, până în punctul în care își pierde rigoarea și cade în vag. Și ne-a plăcut mai mult decât ultimul film interesant lansat de NETFLIX, Pain Hustlers, care este distractiv, este jucat bine, dar n-are nicio subtilitate și nu riscă nimic. E “plain fun” și cam atât, nu că ar fi ceva rău în asta.
The Killer, în schimb, oferă entertainment la un alt nivel față de Pain Hustlers. E o piesă de cameră, nu simfonică, lucrată în filigran, care joacă totul pe cartea intimității cu privitorul. De aceea îți oferă plăceri cinematografice mai subtile.
Îți oferă acces la conștiința personajului principal, prin dialogul interior al asasinului plătit pe care îl urmărim atât în gesturile de zi cu zi, cât și în gesturile criminale. Apoi, ne oferă acces la micile scene de viață ale celor adiacenți obiectivului asasinului. Vedem cum se întâlnesc dimineață și se salută, cum pun un bol de mâncare pisicii de pe stradă etc.
Accesul nemijlocit în viața acestor personaje se face nu doar vizual, ci transportându-ne în universul auditiv al scenei. Este mai mult decât o plăcere voyeuristică. Pentru noi cel mai interesant aspect al filmului a fost jocul cu sunetul pe care îl practică Fincher în aproape fiecare scenă și care ne-a amintit de filmele lui Jacques Tati. (Și ca să vedeți cum se leagă lucrurile, The Killer va putea fi văzut la Egyptian Theatre, despre care vă povesteam pe Facebook, pe 9 noiembrie, iar pe 10 noiembrie începe un festival dedicat proiecțiilor de filme pe 70mm la același cinematograf, Egyptian Theatre, care se deschide cu capodopera lui Jacques Tati, Playtime). Pentru acest joc auditiv, The Killer merita cu adevărat să fie văzut la cinematograf, unde sistemul audio este mai performant ca acasă.
La nivel de argumentație a asasinului pentru ceea ce face și gânduri despre viață, chiar dacă nu sunt originale, sună autentic, versus de exemplu dialogul fals și scos din pălărie dintr-un alt film văzut de curând, The Taste of Things, cu Juliette Binoche.
În concluzie, David Fincher reușește să producă un film riguros, care are ce să-ți ofere ca privitor, deși putea ușor să se piardă în autoreflexivitatea continuă a personajului.
The Killer este un thriller Netflix, cu Michael Fassbender în rolul principal și Tilda Swinton într-un rol secundar. După ce a rămas într-o stare incertă timp de 10 ani, scenariul a fost cumpărat de Netflix de la Paramount, cu David Fincher ca regizor. Ai văzut cel puțin un film de David Fincher, precum Gone Girl, Mank, The Social Network, Zodiac, Se7en.
Fassbender joacă rolul unui criminal în serie, care începe să își pună probleme legate de moralitate… deși clienții săi continuă să aibă nevoie de serviciile lui. Pe Fassbender nu l-am mai văzut de multișor într-un film, dar cu siguranță vi-l amintiți din 12 Years a Slave, Steve Jobs, Macbeth, Inglorious Basterds, Jane Eyre, A Dangerous Method și multe alte titluri. Vezi aici de ce ne place Michael Fassbender.
Scenariul a fost scris de Andrew Kevin Walker, scenaristul lui Se7en. The Killer de la Netflix se bazează pe romanul grafic francez cu același nume al autorului Alexis Nolent, semnat sub pseudonimul Matz, și al artistului Luc Jacamon. Primul volum a fost publicat în 1998, iar cel mai recent, în 2017.
Este programat pentru a fi lansat pe Netflix în 10 noiembrie 2023.
Vezi și
Michael Fassbender – actorul anului in 2011
Filme de comedie – 40 comedii pe care să nu le ratezi