Strategia NETFLIX funcționează – câștigă 5,9 milioane abonați

0
238
NETLIFX castiga

În doar un trimestru, Netflix a câștigat cel mai mare număr de abonați din 2021 încoace. Este vorba de 5,9 milioane abonați, adică numărul total de noi abonați câștigați minus cei care au renunțat la platformă. Ceea ce înseamnă că mișcarea Netflix de a restricționa partajarea de conturi între utilizatori și de a lansa un abonament mai ieftin dar cu reclamă (ca la TV) funcționează. Astfel, numărul abonaților Netflix la nivel global a urcat la peste 238 de milioane.

În același timp, uitându-ne pe cifrele anunțate de NETFLIX, vedem că numărul cel mai mare de utilizatori noi a fost câștigat în regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), din care facem și noi parte, abonații din România. Nu avem date granulare pentru a vedea exact ce s-a întâmplat pe piața din România.

Astfel, în EMEA au fost câștigați aproximativ 2,5 milioane abonați, în Statele Unite și Canada aproximativ 1,2 milioane, 1,2 milioane în America Latină și în Asia aproximativ 1,1 milioane. Acestea sunt date rotunjite. Așadar EMEA a adăugat un număr mai mult decât dublu față de SUA și Canada…

Analiștii financiari au privit cifrele din toate unghiurile după anunțul de ieri a rezultatelor financiare NETFLIX pe ultimul trimestru, dar ceea ce nu prea se discută este pierderea pe care NETFLIX a suferit-o din punctul de vedere al brandului. Mulți utilizatori au rămas cu un gust amar după mișcarea NETFLIX.

Am văzut atât la noi pe site, cât și pe conturile de social media NETFLIX, multe replici tăioase la adresa companiei, mulți renunțând pur și simplu la abonament sau făcând trecerea la o altă platformă. Pe termen lung, vom vedea cum brandul Netflix va fi sau nu marcat de această schimbare în sentimentul consumatorilor.

Până atunci, concluzia este că NETFLIX este pe drumul cel bun și așteaptă să marcheze o creștere a veniturilor în următoarele trimestre, ca urmare a acestor noi abonați, dar și a veniturilor din reclame.

Asta în timp ce Disney+ încearcă să-și restructureze drastic portofoliul și să dezinvestească din activele neesențiale, Warner Bros Discovery (care deține HBO Max) licențiază din propriul conținut inclusiv către Netflix iar Paramount (care deține SkyShowtime) a anunțat deja că 2023 va fi anul cu mari pierderi pentru businessul lor de streaming.

Netflix, fiind de la început gândită ca un serviciu de streaming, reușește astfel să fie mult mai flexibilă și să-și găsească ritmul mult mai ușor într-o perioadă turbulentă economic, dar și una cu o competiție extraordinar de intensă.

Între timp, Netflix devine și mai ambițioasă, renunțând fără un anunț oficial la oferta cea mai ieftină pentru abonații noi fără reclamă din SUA și Marea Britanie.

Vă lăsăm mai jos cu o împărțire oferită de compania de analiză a audiențelor, Nielsen, a consumului de conținut video în SUA în luna iunie 2023, versus mai 2021. Se vede clar cum consumul de pe canalele TV a scăzut foarte mult, de la 39% la aproape 31% doar de la abonații prin cablu, fără să luăm în considerare partea de broadcasting.

Iar printre companiile de streaming, NETFLIX domină fără drept de apel clasamentul, cu 8%, la mare distanță atât de Disney+, unde trebuie inclus și HULU, 5,5%, cât și față de Amazon Prime Video cu 3,2%, dar și față de HBO Max, cu doar 1,4%.

streaming US iunie 2023

sursa foto: scrisoarea către investitori NETFLIX iulie 2023

Vezi și

Mai puține filme și seriale noi, după ce și actorii intră în grevă

Max – noua platformă de streaming de la HBO