Netflix a dezvăluit cât de urmărite sunt serialele și filmele sale.
Serviciul de streaming a lansat primul “raport de engagement“, care este de fapt un fișier Excel 🙂 cu mai mult de 18.000 de titluri și datele de audiență aferente. (Compania intenționează să facă această raportare de două ori pe an.)
Este o schimbare majoră în politica companiei, Netflix ținând până acum în secret datele de audiență – explicația CEO-ului fiind că Netflix era o companie la început de drum și nu era cazul să ofere informații concurenței.
Acum politica se schimbă, schimbare motivată tot de co-CEO-ul Netflix, Ted Sarandos, de faptul că lipsa de transparență a creat neîncredere din partea partenerilor săi. Să nu uităm că s-au schimbat și datele problemei post-greva actorilor și scenariștilor. Aceștia urmează să aibă acces la datele de audiență pentru a putea fi recompensați pentru succesul producțiilor în care sunt implicați.
Cele mai urmărite titluri de pe Netflix sunt toate serii originale – cu excepția unuia:
Nouă dintre cele zece seriale sunt seriale originale, conduse de The Night Agent. Al treilea sezon al lui La Reina del Sur, o telenovelă, este singurul titlu licențiat care a reușit să intre în top 10.
The Walking Dead este cel mai popular rerun pe Netflix.
Dar această listă se schimbă destul de mult dacă luați în considerare datele agregate pentru toate sezoanele unui serial. Iată noul top 10:
Ginny & Georgia depășește The Night Agent pentru că primul său sezon este, de asemenea, unul dintre cele mai populare 50 de titluri de pe Netflix. You și Outer Banks urcă amândoi pentru că sezoanele lor mai vechi sunt populare.
Dar cea mai mare schimbare este apariția lui The Walking Dead, Suits și CoComelon. Primele două nu au mai făcut episoade noi de mult timp, în timp ce al treilea este o compilație de videoclipuri de pe YouTube pentru copii.
Totuși serialele și filmele licențiate (adică cele cumpărate de alte companii de producție și distribuție) reprezintă 45% din toate vizualizările de pe Netflix.
Există mii de titluri pe care nimeni nu le urmărește.
Există mai mult de 4.000 de titluri despre care Netflix spune că au fost vizionate timp de 100.000 de ore. Datele includ de fapt titlurile urmărite cel puțin 50.000 de ore, dar pentru orice titlu urmărit mai mult de 50.000 ore, dar mai puțin de 100.000 ore, compania a rotunjit la 100.000. 🙂
Pe scurt, asta înseamnă că există o grămadă de titluri care nu se califică nici măcar pentru acest Excel, și cel puțin 4.000 de titluri au fost urmărite de mai puțin de 50.000 de persoane la nivel mondial. Dacă luăm ca unitate de măsură durata unui film de 2h, înseamnă că 100.000 de ore / 2 ore = 50.000 de persoane au urmărit filmul sau serialul respectiv, cee ace este extraordinar de puțin relativ la zecile de milioane de abonați Netflix de la nivel global. Asta înseamnă că aceste titluri au fost urmărite de mai puțin de 0,04% dintre clienții Netflix.
Niciunul dintre serialele din top nu are vedete în distribuție. Puteți să numiți vedetele din Ginny & Georgia sau The Night Agent?
În timp ce alte servicii – de exemplu Apple – au cheltuit sume considerabile pentru a aduce vedete de film să facă televiziune, Netflix a mizat pe seriale care au creat vedete noi.
Pe de altă parte, nu putem să nu remarcăm numărul fenomenal de mare de titluri de pe NETFLIX, peste 18.000 doar în această raportare!
Printre titlurile care ne-au plăcut, serialul BEEF e pe locul al 18-lea (221 milioane ore vizionate), The Diplomat pe locul al 19-lea (214 milioane ore vizionate), Glass Onion, lansate pe finalul lui 2022, a acumat în prima jumătate a lui 2023 aproape 143 milioane ore vizionate, clasându-se pe locul al 52-lea. Iar sezonul al 6-lea Black Mirror a strâns în doar 2 săptămâni, cât a prin în această raportare, serialul fiind lansat pe 15 iunie, iar raportarea încheindu-se pe 30 iunie, aproape 140 milioane ore vizionate. S-a clasat astfel pe locul 54.
Vezi și
Globurile de Aur 2024 – Lista completă a nominalizărilor
Noutăți din lumea filmelor în a 2-a săptămână din decembrie 2023